آیا به دنبال گواهینامه، بیانیه عملکرد، اعلامیه انطباق محصول یا سایر اسناد محصول هستید؟ برای محصول مورد علاقه خود اینجا را جستجو کنید.
آیا به دنبال کتابچه راهنمای زبان خود هستید و وب سایت ما زبان شما را پیش بینی نمی کند؟ سپس به نسخه انگلیسی وبسایت بروید، دیتاشیت محصول مورد نظر را باز کنید و روی تب 'Manuals' کلیک کنید، در آنجا دفترچه راهنما را به زبان خود خواهید یافت!

سیستم اعلام حریق

۱۴۰۲/۱۰/۲۳

سیستم اعلام حریق چیست

به مجموعه ای از سنسورها و هشدار دهنده ها که میتوانند با روش خاص اتصال به هم ، حریق ایجاد شده  را شناسایی و به اشخاص اطلاع رسانی کنند سیستم اعلام حریق می گویند.

سیستمهای اعلام حریق به دو صورت دستی و اتوماتیک کار میکنند .

سیستم اعلام حریق دستی

شامل یک سری از کلیدهای فشاری هستند. که با فعال کردن آنها، زنگ یا هشدار دهندها شروع به فعالیت کرده  و خطر آتش سوزی را به اطلاع سایر افراد حاظر می رسانند. معایب این سیستم در این است که حتما باید حریق یا خطر آن به چشم افراد رویت شده تا شروع فعالیت آن توسط اشخاص حاظر در منطقه حریق راه اندازی گردد.

سیستم اعلام حریق اتوماتیک

این سیستم ها که امروزه فراوانی بیشتری در مراکز صنعتی، اداری و خانگی دارد. شامل سنسورهای حساس به دود، حرارت، اشعه های شعله و بوی گازهای مختلف می باشند. که می تواند در زمان کوتاهی حریق را شناسایی کرده و از طریق هشدار دهنده ها به اطلاع سایرین برسانند. این سیستم حتی در زمانهایی که افراد در محل حضور ندارند می توانند عملکرد خود را به  درستی انجام داده و از خطرات جانی و مالی فراوانی که در زمان آتش سوزی می تواند به بار بیاید جلوگیری کند.

اجزای اصلی سیستمهای اعلام حریق :

سنسورها : این تجهیزات که می تواند حساس به موارد مختلفی مانند دود، حرارت، شعله و بوی گازها مختلف باشد. وظیفه شناسایی این موارد اعلام شده را به عهده دارد و با فرستادن پالسهای مشخص به کنترل پنل، فرایند شروع رخداد حریق را  اعلام میکنند. شستی ها :  شستی ها یکی از  اجزاء اصلی سیستمهای اعلام حریق دستی هستند. که در سیستمهای اتوماتیک هم به کار میروند، در زمانی که فرد حاظر در محل آتش سوزی باشد و سریعتر از سنسورها متوجه حریق گردد، می تواند با تحریک کردن آن به مرکز کنترل فرمان شروع روند آتش سوزی را ارسال کند. هشدار دهنده ها  : این تجهیزات با فعال شدن از مرکز کنترل می توانند با پخش آژیر و یا فلشر، آتش سوزی را به افراد حاظر در آن مجموعه  اعلام کنند. مراکز کنترل اعلام حریق : این تجهیزات وظیفه شناسایی پالسهای ارسالی از سنسورها و شستی ها را بر عهده دارد و بر اساس برنامه حریق می تواند فرمانهای مختلف به هشدار دهنده ها و دستگاه های جانبی واقع در محل ارسال کند. سیستم های اعلام حریق INIM ایتالیا مجموعه ای از سنسورها و هشدار دهنده ها را در کنار کنترل پنل های فوق حرفه ای و  با توجه به بروز ترین استاندارهای روز دنیا در اختیار صاحبان املاک و مجموعه های صنعتی  جهت  حفاظت از جان و داریی آنها  می گذارد.   مشاهده مطالب دیگر